Thursday, October 24, 2013

Mini Hella

Jeg har en sød lille pige i familien med mellemørebetændelse, så nu har jeg forsøgt at formindske en voksenhue, så den vil kunne passe en fire-årig. Sådan lidt ud fra filosofien, at hvis nu jeg følger opskriften, men bruger noget lidt tyndere garn og går et par størrelser ned i pinde, og så ellers sørger for at ribkanten bliver god og elastisk, så vil huen nok (håber jeg!) kunne passe en lille pige - også selv om jeg ikke lige kan prøve den på hende undervejs. Det er værd at prøve!

Mønsteret hedder 'Hellas hue' og er fra Lene Holme Samsøe's 'Mere feminin strik'. (Du kan se flere billeder her) Og garnet er det allerblødeste og varmeste 'virgin merino wool', som jeg lige havde på lager. Måske ikke den farve som en fire årig pige selv ville have som førstevalg, men jeg håber så, at blødheden i garnet kan kompensere for, at huen hverken er lyserød eller lilla, men snarere gul-grøn.  

Nå ja - apropos farven. Det er ved at være årstiden, hvor det er helt umuligt at fotografere, så farverne på fotografierne også ligner farverne i virkeligheden. Jeg tog flere fotos både ude og inde, og endte med at bruge udebillederne. Det var dem, der kom tættest på virkeligheden.

Nu har jeg vældig lyst til at strikke en til mig selv også, men måske jeg skulle prøve at få nogle projekter strikket færdige i stedet for hele tiden at starte nye op? Det vil jeg lige overveje, mens jeg kigger efter hvad jeg har af garn! :)


No comments:

Post a Comment