Wednesday, August 7, 2013

Mokume

Næste weekend bliver fyldt med dejlige og kreative ting. Blandt andet skal jeg mødes med nogle af filtepigerne på søndag og lege med shibori i Kirstens store gruekedel. Det glæder jeg mig rigtig meget til for det var hyggeligt, og vi fik lavet fantastiske ting første gang vi mødtes for at lave shibori sammen.

Jeg har planlagt, at jeg denne gang skal lave et stykke stof til en nederdel. Jeg har tænkt mig at bruge den teknik, der hedder mokume. Den har jeg brugt til at lave et tørklæde med tidligere - og den giver sådan nogle mønstre, som nogen synes ligner dansende mennesker, og som andre synes ligner kromosomer (nå, ja - jeg er vel lidt miljøskadet af mit job!).
Jeg tænker nederdelen skal være ensfarvet for oven - og så have en relativt smal bort med mønsteret forneden. Det tror jeg kunne blive fint. Så nu er det egentlig bare at komme i gang med nål og tråd, så jeg kan være færdig med at ri inden weekenden.
Mon der er nogen der opdager det, hvis jeg sniger silke, nål og tråd med på arbejde i dag?

No comments:

Post a Comment