Wednesday, June 12, 2013

Nyt legetøj

Da jeg kom på arbejde i mandags, lå der en sjov overraskelse og ventede på mig på mit skrivebord. En af mine kolleger havde været på loppemarked i weekenden, og der havde hun fundet nogle fine gamle klodser til stoftryk, som hun havde købt til mig. De er fra midten af 70'erne. De er skåret ud i linoleum og limet på træklodser. Der er farverester på nogle af dem, så man kan se, at de har været brugt og er blevet renset af igen. Sirligt og omhyggeligt. Jeg synes det er lidt fint at tænke på, at der for ca 40 år siden, har siddet en kvinde (?) og udskåret sine egne motiver til stoftryk, og at hun har passet så godt på disse trykklodser, så jeg nu kan både bruge dem og lade mig inspirere af dem.

Jeg har egentlig en masse planer for weekenden. Hylden blomstrer, så der skal laves hyldeblomstsaft - og honningen er moden, så der skal også høstes honning. Men jeg vil nu forsøge om ikke der kan komme bare en lille pause med tid til lidt stoftryk mellem alle de mere husmoderlige sysler... Fordi jeg har lyst og nok ikke kan la' være!











No comments:

Post a Comment