Thursday, June 27, 2013

Hyldedrik for voksne

Jeg har lige lavet hyldedrik. Sådan en helt almindelig en med hyldeskærme, citron og rørsukker. (Hvis man ikke har prøvet at lave det før, så er der en opskrift lige HER, og der er stadig hyldeskærme, der kan bruges) Men jeg har også lavet en hyldedrik for voksne...
Efter at have lavet den normale hyldedrik genbrugte jeg 'de brugte' hyldeskærme og citronskiver ved at  overhælde det med en flaske vodka. Jeg lod vodkaen trække på skærme og citroner i et døgn, og så siede jeg vodkaen over og retur på flasken igen. Nu har jeg en flaske med vidunderlig hylde-citron-vodka ekstrakt, som jeg skal bruge til velkomstdrik tilsat en masse isterninger og champagne til en rund fødselsdag, der venter senere på året. Hvis den altså ikke bliver drukket inden som aperitif på terrassen, når jeg holder sommerferie...  :)

No comments:

Post a Comment