Sunday, May 26, 2013

Monster sko

For en uge eller to siden havde jeg gang i noget, som jeg troede skulle være sådan et lille nemt hyggeprojekt med at brodere på nogle maosko til en fire-årig i familien... Lyder jo nemt og ligetil. Men hvad jeg ikke havde tænkt over var, at str 26 i Maosko ikke giver megen plads inde i selve skoen til at manøvrere en nål. Selv ikke en ret lille broderinål. Så jeg gav op efter ganske få sting og gik i gang med en 'plan B'...

Fandt en tryk klods i gemmerne med et lille sødt monster, og en flaske med orange textilfarve, der kunne bruges til at trykke på mørkt stof. Der er selvfølgelig et stykke vej fra orange og så til den traditionelle røde yndlingsfarve hos en fire-årig pige. Men jeg håber det går alligevel.
Så fik monstrene en lille guldkrone på. Der oppe i kanten af skoene kunne jeg nemlig lige akkurat manøvrere rundt med nål og tråd, og på den måde blev monsteret forvandlet til et lille monster, der meget gerne ville være en prinsesse (eller måske er det en prinsesse, der har fundet ud af at monstre har det MEGET sjovere end prinsesser??)
Så fandt jeg noget malertape, tegnede et lille hjerte på tapen, og skar hjertet ud med en kniv til papirsnit. Tapen blev så sat på brystet af de små monstre, og der blev 'duttet' rød farve på med en lille skumgummi 'pensel'.




Da farven var tør, blev malertapen fjernet, og motivet strøget for at fixere farven. Og nu er de små monstre egentlig klar til at rejse ud i verden. De er spændte på, hvem de mon møder, når de kommer frem. Er det et andet monster eller er det en prinsesse?

No comments:

Post a Comment