Monday, May 6, 2013

Det uendelige tæppe....

Det er en smuk forårsaften. Jeg har havedøren til at stå åben, og udenfor synger en solsort. Kattene dimser rundt. Teenagerne er helt usynlige. Jeg har varm te på kanden og det uendelige tæppe er klar til en ny stribe.


Tæppet er nok cirka 2 meter og tyve i bredden og lige nu er det bare en meget lang strimmel. Seks cm 'langt' er det blevet i løbet af weekenden, så der er et stykke vej endnu. Det passer mig fint at have sådan et 'langtids projekt', som er enkelt at gå til, og der ikke skal tænkes for meget over. Det er ren hygge og 'terapi'.


De første striber er alle forskellige lyse (nærmest sandfarvede, selvom de måske ikke ser så sandfarvede ud på billedet), men jeg har også nogle mørkere brune, helt over i kaffe, karamel og chokoladebrune, og også nogle nøgler i forskellige nuancer af sort, som jeg tænker skal bruges på tæppet. Jeg overvejer også om der skal en enkelt stribe i hist og her i en anden farve. Orange, rød eller måske turkis? 


No comments:

Post a Comment