Saturday, May 11, 2013

Det uendelige tæppe på tur

Der venter en tur på tværs af landet i anledning af to fødselsdage i familien, så jeg har pakket det nødvendige underholdning i en kurv og er nu klar til et par timer eller fem i bil.
Det er på sådan en dag, at det uendelige tæppe er super velegnet. Der behøves bare en hæklenål, et par nøgler garn og en syvhulens masse tid og tålmodighed.


Jeg har taget nogle brændte gule, orange og røde farver med også, men er ikke helt sikker på om jeg vil have dem i tæppet eller ej. De brændte gule og orange står virkeligt godt til de sandfarvede, hvide, grå, brune og sorte, som jeg allerede har valgt. De giver rigtig meget kontrast (fordi de er 'varme' farver, hvor de andre er lidt mere 'kolde'), jeg kan godt se det. Men jeg er nu stadig i tvivl...

   
Der er et par stykker, der har spurgt til en opskrift på tæppet, og nu har jeg fundet den oprindelige opskrift, som jeg startede ud med, da jeg for et par år siden lavede det allerførste uendelige tæppe. Den stammer fra Liselotte Wellers fine blog, og kan findes lige her.

Jeg måler hvor bredt jeg vil have mit tæppe - og beregner så ud fra Liselottes opskrift hvor mange masker jeg skal slå op for at få den ønskede bredde. Jeg bruger gerne hvad jeg har af bomuldsgarn (og meget gerne alverdens rester), men det kunne selvfølgelig lige så godt hækles i al mulig andet garn.

God fornøjelse til Jer, der er blevet inspirerede til at hækle tæpper - og god lørdag til Jer alle.





No comments:

Post a Comment