Friday, May 3, 2013

Det uendelige tæppe - der kan snakkes samtidigt!

Det er en meget stille og hyggelig morgen. Jeg skal møde sent - det er sidste arbejdsdag i Gentofte, og jeg skal ikke andet end sætte klistermærker på de få tilbageværende kontorartikler, som flyttefirmaet flytter til det nye hus i løbet af weekenden. Så jeg kan tage det med ro og nyde morgenmaden med teenagerne, der i dag også skal møde sent. Sådanne morgener helt uden stress er sjældne, men så meget desto bedre, når man endelig har en. De skal nydes!

Jeg gider ikke strikke på kalenderstrømperne denne morgen. Gider ikke tælle og koncentrere mig om mønster, men vil have tid til at snakke og hygge med ungerne.

Så jeg har fundet nogle nøgler bomuldsgarn frem.


Hæklet noget, der føles som 'en uendelig masse' luftmasker, og er gået i gang med at hækle endnu et sengetæppe.


Det er et rigtig hyggeprojekt, enkelt og nemt, så det er supervelegnet til de tidspunkter, hvor man gerne vil snakke og være selskabelig samtidigt med man gerne vil have noget i hænderne... Og endnu bedre (sådan efter sidste weekends erkendelse af at garnlageret var ret velvoksent) så får jeg brugt en masse garnrester/garn på det.

Men nu er det nok tid til at komme ud og få 'lukket og slukket' på det gamle arbejde. Få taget ordentlig 'afsked' med både stedet og de kolleger, der ikke skal flytte med os. Det er en lidt trist dag, men samtidigt rigtig godt at vi nu endelig kan flytte efter at have ventet på det i et år. Og jeg glæder mig til mandag...



2 comments:

  1. Dejligt med en stress fri morgen. God weekend og god flytning. Jeg er spændt på at se tæppet når det er færdigt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Karina, og også god weekend til dig!
      Jeg håber, du er tålmodig, for jeg tror det kommer til at tage tid at få hæklet sengetæppet færdigt. :)

      Delete