Wednesday, April 24, 2013

Min nye basker hue

Mit andet fed garn fra Ingeborg Michels er nu blevet strikket til en basker hue. Jeg fulgte dette mønster (slog lidt færre masker op - det var jo meningen at jeg skulle kunne passe den selv!) og det var et super nemt og hurtigt strik. Og så elsker jeg 'dutten'.... :)






Jeg fik Liv til at sidde model - og som sædvanligt forsøgte hun at score huen bagefter. Det er vel et kompliment - og måske også lidt et hint med en vognstang om, at hun gerne ville have jeg strikkede noget mere til hende??

Hvis nu der er nogen der bliver inspireret til også at strikke en basker, så kommer der lige et hint til hvordan man får den i den rigtige flade basker-facon. Når den er strikket færdig, så gør den våd og sæt den udenom en spisetallerken så den sidder lidt i spænd. Lad den tørre op med tallerkenen inden i - og så er den i den rigtige 'basker' facon, når den er tør.


Ja - det er et 'efter' billede - for jeg glemte at fotografere den, mens den var i spænd. Men jeg er sikker på I godt kan se ideen ud fra dette billede... :) 

No comments:

Post a Comment