Sunday, April 7, 2013

Godter til garnlageret

Jeg har været på en rigtig daseferie til Berlin sammen med familien den sidste uge. Det har været rigtig godt!

På forhånd var der ikke lagt nogen planer. Der skulle bare slappes af, soves til vi vågnede af os selv, tulles omkring og hygges. Jeg havde det sidste ærme på 'giraffen' med, et par gode bøger - og så havde jeg lavet en lang og meget optimistisk liste over alle de garn- og filteforretninger, som jeg gerne ville besøge, hvis nu jeg kom i nærheden af dem...
Det lykkedes at finde et par af dem - og jeg fik også lidt fibre med hjem til lageret.



Ovenstående (fra Loops på Wörtherstrasse - hvis I kommer til Berlin og har lyst til 'fremmed garn', så var det en meget hyggelig lille butik) skal bruges til to huer - en til mig selv og en til gemalen. Huesæsonen er selvfølgelig ved at være overstået, men så er jeg jo bare i god tid til næste vinter! :)



Jeg var også på besøg i Handmade Berlin, hvor der var utroligt meget lækkert garn. Jeg fik et par cones Kabuto fra Noro i en tidlig fødselsdagsgave. Meget lækkert tweed i en smuk blå douce farve, som jeg tænker skal forvandles til en sweater til mig selv. En helt enkelt en, hvor det er farven og garnet, der er i centrum.
Og så købte jeg et smukt nøgle 'Handmaiden' og et nøgle Kashmir, der sammen skal forvandles til en sjælevarmer. Sådan en enkelt en, der nærmest bare er to ærmer, der strikkes sammen. Handmaiden er egentlig strømpegarn, men jeg synes det smukke garn skal bruges til noget, der er lidt mere synligt end strømper.


Jeg faldt også over noget utroligt, selvlysende garn (kameraet kan slet ikke fange graden af 'selvlys'. Det er lige før at jeg tror det vil lyse i mørke!), som jeg endte med at købe 'bare fordi'... Jeg ved overhovedet ikke hvad det skal bruges til, men det er lidt sjovt at have 'på lager'. Der skal nok dukke en ide op på et tidspunkt!!

Og ellers gik ferien helt som planlagt med at få sovet lidt længe, få læst, snakket, spillet, hygget, spist kage - og for mit vedkommende også at få strikket det sidste ærme færdigt på 'giraffen'. Jeg har også fået hæftet de sidste ender nu - og det er alene af den grund ret ærgerligt at skulle på arbejde igen i morgen. Tænk, hvis jeg lige havde et par feriedage mere, så jeg kunne nå at blive helt færdig med 'giraffen' (det ville hende teenageren også sætte pris på!) og måske starte på noget af det nye, der lige nu ligger og frister.... Det gad jeg godt! :)



No comments:

Post a Comment