Wednesday, April 17, 2013

Basker hue eller noget med hulmønster?

I påskeferien købte jeg noget lidt specielt og bulky garn (100 gram = 100 meter). Håndspundet, så det er lidt ujævnt (det er jo charmen ved det, synes jeg!), og i nogle fine farver. Jeg købte to forskellige fed af det. Et fed blåt til Leif - og et 'naturfarvet/gult/rødt/brunt/olivengrønt' til mig selv.




Planen var at strikke en hue til os begge (sikkert en plan der opstod fordi det var så hundekoldt og blæsende, da jeg købte det på vores ferie i Berlin. Jeg frøs hele ugen!!), og udfordringen er nu at finde mønstre, vi hver især kan li' - og som der er garn nok til!

Leif's ønske er ret nemt at opfylde. Han ønsker sig nemlig en helt enkel hue. Rib i kanten - og så bare glatstrik. Så i det store hele skal jeg bare have fundet ud af hvor mange masker, jeg skal slå op, for at huen passer til hans hoved - og så er resten givet af sig selv. Easy-peasy.

Jeg er så en anelse mere besværlig. Blandt andet fordi jeg ikke kan beslutte mig for om det skal være en helt enkel basker - eller om jeg skal have en hue med et hulmønster i? Lige nu går overvejelserne på denne her eller denne her - eller denne her. Og jeg kan ikke beslutte mig! Måske jeg skulle strikke Leif's hue først, mens jeg tænker over det.....??


No comments:

Post a Comment