Sunday, March 10, 2013

Giraffens sidste uge?

Længe leve udvekslingsrejser i gymnasiet! Teenageren kom hjem for at hente pas og rent tøj igår, og jeg kunne endelig få taget sidste mål til giraf-ærmet (og 'selvfølgelig' passede det. 'Hvad sagde jeg, mor?')! Så nu er det første ærme færdigt, og jeg har endda hæftet ender og syet belægningen op. Det var der jo tid til, mens jeg gik og ventede på at få det sidste mål... Jeg har også haft tid til at kigge på det nye nummer af knitty og drømme om hvad jeg skal strikke, når girafsweateren lige om lidt er færdig. Der er blandt andet et ret sjovt tørklæde, som   jeg godt kunne få lyst til at strikke. Det ville give mulighed for at få brugt diverse garnrester på en sjov måde!

. 

Og der er også et mønster på et par strømper, der godt kunne blive et yndlingsprojekt. fordi det kombinerer mange af de elementer, som jeg sætter pris på i mit strik: 


1) Der er rigtig fine detaljer. Se f.eks billedet her hvordan undersiden af sokken følger fodens facon. Eller se 'ribkanten'. Den er også rigtig fin.


2) Det er et lille strikketøj, som er nemt at have med i tasken, når man skal 'ud af huset'. Det trænger jeg til efter at have strikket på girafsweateren, der jo er kæmpestor, tung og besværlig at slæbe med rundt. 
3) Der er også et fint lille hulmønster på strømperne, som vil være sjovt at strikke. Jeg elsker at strikke ting med gentagelser og 'variationer'. Både striber, hulmønstre, snoninger og aranmønstre. 

Så nu vil jeg forsøge at fokusere den næste uges tid og få strikket det sidste ærme færdig. Det kunne jo være lidt fantastisk, hvis jeg ku' montere næste weekend, hvor teenageren igen er hjemme fra Frankrig (og formodentlig kommer forbi med en bunke vasketøj, inden hun 'forsvinder' igen). 

Jeg må hellere se at komme igang! God søndag til Jer!

1 comment: