Thursday, July 12, 2012

Sommerferiedrømme om Verdens Broderidagen og meget mere

Nu er der kun een enkelt lille bitte arbejdsdag tilbage, inden jeg kan kaste mig over nogle af alle de projekter, som jeg har brugt den sidste uges tid på at drømme om skal ske i min ferie. Jeg er bange for, at der er projekter og ideer nok til mere end de tre ugers ferie, som det drejer sig om! Sådan går det vel tit, når man glæder sig rigtig meget til et eller andet - man forestiller sig en hel masse - og så bliver virkeligheden måske ganske anderledes, når det kommer til stykket? Og nogen gange er virkeligheden bedre end drømmene, og nogen gange var drømmene de bedste...
Jeg prøver på at være bare en lille bitte smule realistisk i mine drømmerier. Forsøger! Men der er rigtig mange ting, som jeg gerne vil. En masse ting, som jeg gerne vil have gjort færdige. En masse ting jeg gerne vil nå at se rundt omkring - udstillinger, film og musik. Bøger der skal læses. Gid det var tre måneder og ikke tre uger at jeg havde at gøre godt med.

Men en ting, som jeg gerne vil nå i min ferie er at deltage i Verdens broderidagen. Jeg er ikke selv en særlig erfaren 'brodøse', men jeg havde et kursus med Rikke Ruff for et par år siden, og det var fantastisk. Sjovt og udfordrende, fantastisk selskab og så var det nogle fantastiske broderier, der kom ud af det fra nogle af de andre kursusdeltagere. Så det initiativ har jeg bare rigtig meget lyst til at støtte op om! Måske jeg også kan lære noget selv!

Men nu vil jeg nyde et glas rødvin, mens jeg hækler lidt videre på 'sommerferietørklædet'.


Jeg kan ikke nå at blive færdig inden sommerferien, men der er da en fair chance for at det bliver færdigt i løbet af ferien - og hvis jeg er rigtig heldig, så kommer der vel også et par enkelte dage med solskin undervejs, så jeg kan få opfyldt drømmen om at have det på en lun sommeraften på terrassen!

No comments:

Post a Comment