Sunday, June 3, 2012

Søndagskøretur med håndbroderi og maosko

Mine elskede farvestrålende og storblomstrede 'mao-sko' er efter flere års intens brug blevet slidt så meget at de nu ikke kan mere. Eller - jo - de sidder jo stadig på mine fødder, og det bliver de ved med, indtil de er faldet helt fra hinanden, men det er tydeligt at det ikke varer længe. Og når man er en frossenpind som mig, så er livet uden noget på fødderne lidt skræmmende. Jeg kan faktisk næsten fryse bare ved tanken.



Desværre er det ikke længere muligt at få sådan nogle farvestrålende og festlige sko - eller rettere sagt - jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal lede efter dem. Men i den lokale Irma fås disse her:



De er lige så bløde som de blomstrede, bare lidt mindre festlige. Men det kan man jo gøre noget ved selv! Jeg har dejlig inspiration at hente i denne lille fine bog.



Og jeg har en hel kasse fuld af broderigarn. Det meste arvet fra min mormor, der var en haj til at brodere - og så suppleret op sådan lidt efter lidt...



Og perler og pailletter kan jeg sikkert også godt finde, hvis der skal ekstra 'pang' på skoene.

Som sædvanlig har jeg også en nysgerrig 'hjælper'. Alice (aka Fiberkatten) synes det er et meget meget spændende projekt jeg har gang i. Det lugter godt synes hun! (Jeg håber bare ikke det lugter af mus?)


Hun er en sjov kat. Altid med mig når jeg laver noget, uanset om det er ude eller inde - men som man også kan se på billederne af hende - hun er altid på farten.

Det er mine nye blå sko og jeg så også om lidt, Broderi grejet er pakket ned og det hele skal med mig en tur til Fyn, hvor der skal fejres fødselsdag i svigerfamilien. Mon ikke jeg kan nå at brodere begge sko på de seks timers køretur, der venter?


No comments:

Post a Comment