Monday, May 7, 2012

Tiske taske...

Jeg er sandt at sige ikke den bedste ven med min symaskine for tiden. Mine problemer starter allerede når jeg skal tråde den, og fortsætter så uformindsket, når jeg skal forsøge at sy kantbånd på så syningerne kommer til at ligge pænt oveni hinanden. Jeg kan bare ikke se syning nr et og så er det jo svært at sy oven i den - og hvad der ikke gør projektet nemmere: jeg har faktisk svært ved at se hvad der er kantbånd og hvad der er stof, fordi farverne er så tæt på hinanden. Måske er det ikke symaskinen jeg er uvenner med, men brillerne? Det kan jeg jo tænke lidt over. I hvertfald indtil jeg har fået nye briller og jeg stadig ikke kan sy lige.....

Men syet blev tasken. Det er en taske til Liv. Jeg ved af erfaring at modellen er fantastisk til at transportere alt lige fra 2 kg garn til 8 liter mælk plus det løse. Der kan være meget i den, og den brede skulderstrop gør at den ikke skærer sig ind i skulderen selvom den er tungt lastet. Den har forskelligt stof inden i og uden på, og kan vendes alt efter om man er i humør til ballade og mønster eller det skal være mere voksent og roligt.




I mangel af den rette ejer, så har jeg fået Frigg til at stå model. Det gjorde hun egentlig ret godt.... :)


2 comments: