Friday, April 6, 2012

Raka rör - solskinsgult på en dag hvor solen forsvandt

Det er en kold og grå morgen. Det ligner, at det bliver regn - eller sne? Så dagens solskin kommer fra et lille projekt, som jeg startede på i går aftes, der hedder Raka rör Det er igen garn købt på Grötö - og igen er det Tant Kofta der har både farvet garnet og designet. Farven er solskinsgul over i det lyse orange - og garnet er tyndt og fint. Det er meget lang tid siden jeg har strikket i noget så tyndt, og jeg kan mærke at det er godt med noget forandring.  




Opskriften kræver at man øger maskeantallet på to måder, som jeg ikke har prøvet før, men der er lnks til super introduktionsvideoer i opskriften, og det er en fin hjælp. Jeg ved ikke helt hvad der er med mønsteret, men jeg bliver sådan helt glad af at strikke det. Måske fordi det er meget visuelt og tydeligt hvor langt man kommer, når der kommer nye 'linier' hver 5. pind? Eller også er det bare den dejlige solskinsgule farve? Det er i hvert fald dejligt strik på sådan en råkold og grå lang fredag! Mer' af det!

No comments:

Post a Comment