Thursday, April 19, 2012

Det lille hus i den store skov

Min yngste læser 'Det lille hus i den store skov' og er ikke til at komme i kontakt med, så fordybet er hun i en verden langt væk fra det liv vi lever i dag. Og hendes mor er egentlig ikke meget bedre. Jeg saver brænde. Med en sav. Sådan helt manuelt og lavpraktisk. Det store smukke lønnetræ måtte lade livet i weekenden for at skabe plads, og nu skal det saves op, så der kan blive bål og snobrød til næste år. 


Og jeg har plantet mine babyplanter om fra de helt små urtepotter til nogen med lidt mere plads til at gro og brede sig i. Det ser ud som om der både bliver hokkaidoer, butternuts og artiskokker i haven til sommer. 



Bagefter måtte jeg også lige ned i køkkenhaven og inspicere. Dild, spinat, kørvel og koriander er kommet op. Og rabarberen står så fin og rød og giver lyst til at lave rabarberkager og kompot og saft med vanilie.
Og imens at jeg saver brænde, planter om og kigger på kimplanter, så holder fiberkatten øje med at jeg nu ikke laver ballade uden at den er med. Man skulle jo nødigt gå glip af noget!


No comments:

Post a Comment